علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها

طرز تهیه نوشیدنی‌های کافی شاپی درخانه

  • کد خبر: ۶۷۹۴۰
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
طرز تهیه نوشیدنی‌های کافی شاپی درخانه
نوشیدنی‌های کافی شاپ یکی از گزینه‌های پرطرفدار اکثر افراد دنیاست و همه روزه خیلی از افراد وقت و پول خود را در کافی شاپ‌ها برای میل کردن این نوشیدنی‌ها صرف می‌کنند. تابحال به این موضوع فکر کرده اید که چرا خودتان این نوشیدنی‌ها را در خانه درست نمی‌کنید؟
امیر مقدم |شهرآرانیوز؛ کم کم به روز‌های گرم تابستان نزدیک می‌شویم و غذا‌ها و نوشیدنی‌های گرم جای خودشان را به خوراکی‌های خنک و تگرگی می‌دهند: بستنی، شربت، آب میوه، کوکتل، موهیتو و ... خوراکی‌هایی که معمولا در کافی شاپ‌ها سرو می‌شوند و خوردنشان هم در جمع دوستان و بستگان دلچسب است که به دلیل پایداری شرایط کرونایی و قرنطینه حالاحالا‌ها باید قیدش را زد. از رفتن به کافی شاپ و دورهمی‌ها که بگذریم، بازهم گرمای تابستان برجاست و هیچ چیز هم به اندازه نوشیدنی‌های خنک این فصل دلچسب و گوارا نیست. برای همین امروز می‌خواهیم چند پیشنهاد خوشمزه و البته به صرفه بدهیم که شما با آن‌ها بتوانید نوشیدنی‌های رنگی کافی شاپی را به خانه بیاورید.

انتخاب‌هایی که پیش رو داریم

گزینه اول رفتن به کافی شاپ و مکان‌های عرضه چنین محصولاتی است که به دلیل شرایط کرونایی و البته قیمت‌های بالایشان اصلا توصیه نمی‌شود. گزینه بعدی خرید آماده این محصولات است، مانند انواع آب میوه‌ها و پودر‌های شربتی کارخانه ای. این محصولات هم افزون بر اینکه قیمت بالایی دارند، دارای مواد نگهدارنده و مضری هستند که مصرف نکردنشان بهتر از هر انتخاب دیگری است. انتخاب آخر هم دست به کارشدن خودتان در خانه است که هم فال است و هم تماشا: گزینه‌های متنوع، قیمت‌های به صرفه و اطمینان خاطر از سلامت محصولات.
 
تهیه آب میوه در خانه جز میوه، به دستگاه آب میوه گیری هم نیاز دارد که داشتن آن برای برخی ممکن نیست، اما نوشیدنی‌هایی مانند موهیتو، اسموتی و کوکتل‌ها را در خانه می‌توان با کمترین امکانات مانند یک رنده دستی هم آماده کرد. برای همین توصیه ما به شما تهیه این نوع نوشیدنی هاست که قیمت خروجی آن‌ها هم بسیار کمتر از انواع آب میوه است، چون در صورت نیاز به میوه، می‌توانید از تمام بخش‌های یک میوه آن هم با کمترین درجه کیفیت استفاده کنید. روش تهیه این نوع نوشیدنی‌ها را هم می‌توان با کمی جست وجو در فضای مجازی به راحتی پیدا کرد. اما آنچه امروز قصد داریم تهیه آن را به طور ویژه به شما پیشنهاد بدهیم، نوعی کوکتل سنتی بسیار شیک و مجلسی است که می‌تواند جای همه نوشیدنی‌های کافی شاپی دیگر را به ویژه در دورهمی هایتان پر کند.

شربت گل پنیرک در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف

گل پنیرگ طعم و مزه خاصی ندارد، اما جز قیمت ارزان، خواص بی شماری برای سلامتی دارد که می‌توان با ترکیبش با دیگر مواد از آن یک نوشیدنی عالی ساخت. پیش گیری و درمان گرمازدگی، کاهش حرارت بدن، درمان سرماخوردگی و برطرف کردن مشکلات تنفسی و سرفه‌های خشک تنها بخشی از خواص فراوان این گیاه است. اما آنچه این نوشیدنی را ممتاز می‌کند، رنگ‌های بی نظیری است که می‌توان با آن تهیه کرد: آبی کاربنی، فیروزه ای، سبز، زرد، صورتی و ....

مواد لازم برای ۶ لیوان

گل پنیرک: ۳ قاشق غذاخوری
آب سرد: نصف لیوان
تخم شربتی: ۶ قاشق غذاخوری
عرق بیدمشک، گلاب، عرق نعنا، بهارنارنج، تخم شربتی و زعفران: به میزان دلخواه

طرز تهیه

گل پنیرک را ۳۰ دقیقه در آب سرد بخیسانید تا عصاره رنگی و غلیظی به دست آید. سپس آن را صاف کنید. تخم شربتی را هم بخیسانید تا ژله‌ای شود. سپس درون هر لیوان یک قاشق غذاخوری تخم شربتی بریزید. حالا وقت آن است که از شربت پنیرک رنگ‌های مختلفی تولید و آن را با طعم دلخواهتان سرو کنید.
 
-آبی کاربنی: به مخلوط آب و شکر یا عسل و عرق مدنظرتان مقدار زیادی از عصاره گل پنیرک را اضافه کنید تا حدی که رنگ آن به آبی کاربنی برسد.
 
-آبی فیروزه ای: به مخلوط آب و شکر یا عسل و عرق مدنظرتان مقدار کمی از عصاره گل پنیرک را اضافه کنید تا رنگ آن آبی فیروزه‌ای شود.
 
-سبز: به شربتی که آبی کاربنی است، مقدار کمی زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید تا رنگ آن سبز شود.
 
-صورتی سرخابی: به شربتی که آبی کاربنی است، مقدار کمی آب لیمو اضافه کنید تا رنگ آن صورتی سرخابی شود.
 
-صورتی کم رنگ: به شربتی که آبی فیروزه‌ای است، مقدار کمی آب لیمو اضافه کنید تا رنگ آن صورتی کم رنگ شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->